Zamarznięte jeziora i zaśnieżone drogi Finlandii to doskonałe pole do popisu dla opracowanej przez Nissana technologii e-4ORCE

Technologia e-4ORCE Nissana pokazuje, że piękna, mroźna Kraina Tysiąca Jezior to nie tylko lodowy raj, ale także niezapomniane wrażenia z jazdy. Precyzyjnie zaprojektowany układ e-4ORCE pozwala kierowcom z łatwością i poczuciem pewności mierzyć się z najtrudniejszymi warunkami drogowymi.

X-Trail e-POWER e-4ORCE oraz w 100% elektryczna ARIYA e-4ORCE prezentują niezrównane możliwości tej innowacyjnej technologii napędu na cztery koła na oblodzonych nawierzchniach, płynnie pokonując trasy po szosie i w terenie, a także dając spektakularny popis jazdy po zamarzniętym jeziorze.

 

Moc i płynna jazda

 

W Nissanie X-Trail układ dwóch silników elektrycznych oferuje łączną moc 157 kW (213 KM): silnik umieszczony na przedniej osi ma moc 150 kW (moment obrotowy 330 Nm), a jednostka zamontowana na tylnej osi – 100 kW (moment obrotowy 195 Nm), co zapewnia imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund. Układ przekazuje siłę napędową na tylną oś 10 tys. razy szybciej niż mechaniczny system napędu na cztery koła.

Z kolei ARIYA e-4ORCE dysponuje łączną mocą 225 kW (306 KM) i generuje moment obrotowy o wartości aż do 600 Nm, co przekłada się na dynamiczne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Oba modele wyróżniają się pewnym prowadzeniem i zwrotnością we wszystkich warunkach drogowych, zapewniając jednocześnie dynamiczną i płynną jazdę.

 

Niezrównany poziom kontroli i prowadzenia

 

Układ e-4ORCE wykorzystuje akumulator do zasilania obu silników elektrycznych. Dla każdej osi pojazdu zastosowana została osobna jednostka, żeby zapewnić niezależne przekazywanie momentu obrotowego na każde z kół. Kierujący z łatwością osiąga zamierzony tor jazdy w zakrętach, wykonując kierownicą jedynie minimalne ruchy korygujące, a system kompensuje typowe niepożądane reakcje samochodu, takie jak podsterowność.

Pewność siebie na każdej nawierzchni

 

W technologii e-4ORCE siła napędowa jest rozdzielana na przednią i tylną oś tak, aby optymalizować wykorzystanie przyczepności opon w zależności od warunków jazdy, nawierzchni i sytuacji na drodze. System dobiera indywidualnie siłę hamowania każdego z kół. Dzięki tak precyzyjnemu sterowaniu układem dwóch silników i możliwości regulacji siły hamowania poszczególnych kół pojazd utrzymuje zadany tor jazdy niezależnie od tego, czy droga jest mokra, pokryta olejem, śliska od mokrych liści czy pokryta śniegiem lub lodem.

Kluczem do stabilnej jazdy jest wyważony rozdział mocy z obu silników, który może być dostosowywany w ciągu zaledwie jednej dziesięciotysięcznej sekundy, czyli znacznie szybciej niż w przypadku tradycyjnych mechanicznych układów napędu na wszystkie koła.

 

e-4ORCE – kontrola przechyłu nadwozia zapewnia komfortową jazdę wszystkim podróżującym

 

Przechył czy tzw. efekt „nurkowania” nadwozia do przodu został zmniejszony dzięki układowi hamowania regeneracyjnego, co zapewnia naturalne poczucie komfortu. Wrażenie opadania i wznoszenia nadwozia zostało ograniczone dzięki rozłożeniu siły hamowania rekuperacyjnego na przednią i tylną oś. Układ dwóch silników gwarantuje wyższy poziom odzyskiwania energii i optymalizuje zachowanie samochodu w różnych sytuacjach drogowych.

Bez względu na to, dokąd komu przyjdzie jechać zimą, wystarczy po prostu zapiąć pasy i śmiało stawiać czoła żywiołom z pełną świadomością, że technologia e-4ORCE zadba o bezpieczeństwo podróżujących. Nissan udowodnił to na przykładzie pięknych, lecz jednocześnie surowych i oblodzonych terenów Finlandii.

MAMY WSZYSTKO W JEDNYM MIEJSCU

Umów kontakt z serwisem

Zapraszamy do korzystania z naszych usług:

 

  • serwis gwarancyjny i pogwarancyjny
  • seriws blacharsko-lakierniczy
  • oryginalne części i akcesoria
  • części regenerowane Nissan
Kontakt