Zrównoważone portfolio produktów

Aby zaspokoić zróżnicowane potrzeby klientów na rynkach, na których elektryfikacja przebiega w różnym tempie, Nissan planuje wprowadzić na rynek 30 nowych modeli w ciągu najbliższych trzech lat, w tym 16 zelektryfikowanych i 14 spalinowych. Nissan zamierza wprowadzić łącznie 34 zelektryfikowane modele we wszystkich segmentach w latach finansowych 2024–2030. Jednocześnie szacuje się, że do roku finansowego 2026 udział pojazdów zelektryfikowanych w miksie modelowym wyniesie 40%, a do końca dekady wzrośnie do 60%.

Konkurencyjność samochodów elektrycznych

 

Ofensywa produktowa będzie wspierana przez nowe podejście do projektowania i produkcji, którego celem jest zwiększenie przystępności cenowej samochodów elektrycznych oraz poprawa rentowności. Dzięki opracowywaniu modeli elektrycznych jako rodziny pojazdów, a także dzięki zintegrowanym zespołom napędowym, wykorzystaniu modułowego systemu produkcji nowej generacji, organizacji zaopatrzenia w ramach całej grupy oraz innowacjom w dziedzinie akumulatorów, Nissan zamierza obniżyć koszty samochodów elektrycznych nowej generacji o 30% (w porównaniu z aktualnym modelem crossovera ARIYA) oraz zrównać koszty między modelami elektrycznymi i spalinowymi do roku finansowego 2030.

Dzięki samemu podejściu do projektowania w ramach rodzin pojazdów koszty kolejnych modeli w tej samej głównej rodzinie można obniżyć o 50%, zmniejszając przy tym zróżnicowanie elementów wyposażenia o 70% oraz skracając czas realizacji projektu o cztery miesiące. Z kolei modułowy system produkcji pozwala skrócić linię produkcyjną pojazdów oraz czas potrzebny na wyprodukowanie jednego pojazdu o 20%.

 

Nowe technologie

 

Plan The Arc obejmuje także propozycje mające na celu przyspieszenie rozwoju technologii inteligentnych pojazdów, takich jak system wspomagania kierowcy Pro-PILOT nowej generacji, który pozwala na jazdę autonomiczną „od drzwi do drzwi”, na autostradach i zwykłych drogach oraz na prywatnych posesjach i parkingach.

Nissan ulepszy ofertę akumulatorów litowo-niklowo-kobaltowo-manganowych (Li-NCM), litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) oraz ze stałym elektrolitem (ASSB), aby dostarczać zróżnicowane technologicznie samochody elektryczne, dostosowane do różnych potrzeb klientów. Nissan znacznie udoskonali akumulatory Li-NCM – skróci czas ich ładowania o 50% oraz zwiększy ich gęstość energetyczną o 50% w porównaniu z akumulatorami w modelu ARIYA. W przypadku akumulatorów LFP, opracowywanych i wytwarzanych w Japonii, koszt ich produkcji będzie niższy o 30% w porównaniu z akumulatorami stosowanymi w mikrosamochodzie elektrycznym Sakura. Nowe pojazdy elektryczne z udoskonalonymi akumulatorami Li-NCM, LFP oraz ASSB pojawią się na rynku w roku finansowym 2028.

 

 

Strategiczne partnerstwa

 

Nissan będzie wykorzystywać strategiczne partnerstwa, aby zachować konkurencyjność oraz oferować globalne portfolio produktów i technologii. Marka będzie nadal wykorzystywać możliwości, jakie daje jej sojusz z Renault i Mitsubishi Motors w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji Południowo-Wschodniej oraz Indiach. W Chinach Nissan w pełni wykorzysta swoje lokalne aktywa, aby zaspokajać potrzeby Chin i innych krajów, oraz będzie poszukiwać nowych partnerów w Japonii i USA. Dzięki współpracy w zakresie projektowania i zaopatrzenia globalne moce produkcyjne w zakresie akumulatorów mają wzrosnąć do 135 GWh.

 

Dyscyplina finansowa zapewniająca stabilność i rentowność

 

Podstawą planu jest silna dyscyplina finansowa, umożliwiająca stabilny wskaźnik nakładów kapitałowych oraz inwestycji w badania i rozwój względem przychodów – na poziomie od 7‑8% – z wyłączeniem inwestycji w zwiększanie mocy produkcyjnych w segmencie akumulatorów. Dodatkowo Nissan planuje zainwestować ponad 400 bln jenów w produkcję akumulatorów. Jednocześnie stopniowo będą rosły inwestycje w elektryfikację, których udział do roku finansowego 2026 sięgnie 70%.

Zarządzanie tymi inwestycjami będzie prowadzone pod kątem zapewnienia korzyści wszystkim akcjonariuszom spółki Nissan oraz utrzymania dodatnich przepływów pieniężnych przed fuzjami i przejęciami – nawet po uwzględnieniu inwestycji w elektryfikację. Pozwoli to zagwarantować całkowitą stopę zwrotu dla akcjonariuszy powyżej 30%. W całym okresie realizacji planu The Arc Nissan zamierza utrzymywać zdrowy poziom 1 bln jenów zasobów gotówkowych netto.

„W ramach tego kompleksowego planu podniesiemy konkurencyjność Nissana i osiągniemy zrównoważoną rentowność” – dodał prezes Uchida. „Nissan jest przekonany, że dysponuje możliwościami należytej realizacji tego planu, który zapewni nam solidne podstawy i pomost do realizacji wizji Nissan Ambition 2030”.

MAMY WSZYSTKO W JEDNYM MIEJSCU

Umów kontakt z serwisem

Zapraszamy do korzystania z naszych usług:

 

  • serwis gwarancyjny i pogwarancyjny
  • seriws blacharsko-lakierniczy
  • oryginalne części i akcesoria
  • części regenerowane Nissan
Kontakt