Nowy Qashqai e-POWER

Qashqai e‑POWER, oferuje angażujące emocje z jazdy kierowcom, którzy chcą poczuć dynamikę i elastyczność napędu elektrycznego, ale nie są jeszcze gotowi na zmianę na samochód w pełni elektryczny. Zaprojektowany specjalnie na rynek europejski system e‑POWER w modelu Qashqai to rozwiązanie idealne dla kierowców niezadowolonych z tradycyjnych samochodów hybrydowych. W przypadku napędu e‑POWER nie występuje znane z wielu hybryd zjawisko „przeciągania”, ponieważ koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia jest więc natychmiastowa, liniowa i płynna.
Nissan Qashqai e‑POWER ma przede wszystkim dostarczać przyjemność z jazdy i zapewniać wysoką kulturę pracy, zachowując jednocześnie wysoką wydajność.
 
e-Pedal Step
Samochód jest wyposażony w specjalny dedykowany system e‑Pedal, którego włączenie umożliwia sterowanie przyspieszaniem i hamowaniem za pomocą jedynie pedału przyspieszenia. Gdy kierowca zmniejsza nacisk na pedał przyspieszenia, rozpoczyna się hamowanie a pojazd zwalnia aż do momentu osiągnięcia prędkości pełzania (ok. 10 km/h). System odciąża kierowcę zwłaszcza w ruchu miejskim – zapewnia płynną i relaksującą jazdę przy maksymalnym wykorzystaniu okazji do odzyskiwania energii z hamowania.
Zaletą układu e-POWER jest praca silnika w optymalnym zakresie i przy najlepszym stopniu sprężania, co oznacza wyższą oszczędność paliwa i niższą emisję dwutlenku węgla w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym, a także większy komfort jazdy dzięki cichszej pracy silnika. Dodatkową korzyścią jest niewielki wpływ pojazdów z napędem e‑POWER na zanieczyszczenie powietrza w mieście. Homologowane zużycie paliwa wynoszące 5,3 l/100 km oraz emisja CO2 119 g/km plasują go wśród modeli najbardziej oszczędnych oraz o najniższej emisji w tej klasie.
 
Linear Tune
Kluczowym elementem procesu opracowania układu napędowego e-POWER dla modelu Qashqai była konieczność zapewnienia spójnych wrażeń z jazdy – dopasowania tempa pracy silnika benzynowego do prędkości pojazdu. Funkcja steruje pracą silnika o pojemności 1,5 litra stopniowo zwiększając prędkość obrotów tak, aby sprostać zapotrzebowaniu na moc w miarę przyspieszania przy jednoczesnym wyeliminowaniu odczuwanego przez kierowców i pasażerów efektu niespójności osiągów i dźwięku pracy silnika. Użytkownicy samochodów opisują nagły wzrost obrotów silnika bez towarzyszącego mu proporcjonalnego przyspieszenia jako frustrujący i „niespójny”. Linear Tune w układzie napędowym e-POWER to antidotum na tego typu niekorzystne wrażenia.
 
Zmienny stopień sprężania
Kluczowym elementem wyjątkowego układu napędowego Nissana e-POWER jest trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i zmiennym stopniu sprężania generujący moc 158 KM, stworzony specjalnie dla potrzeb tego rozwiązania. Wykorzystany po raz pierwszy w Infiniti – marce premium Nissana – układ zmiennego stopnia sprężania jest wyjątkowym rozwiązaniem stosowanym w silnikach spalinowych. Reguluje stopnie, co zapewnia optymalne osiągi i gwarantuje oszczędności niezależnie od obciążenia silnika. Zanim rozwiązanie zostało użyte po raz pierwszy w Infiniti w 2018 roku, sam silnik został uznany przez Ward’s, amerykańską firmę konsultingową sektora motoryzacji, za jeden z dziesięciu najlepszych na świecie.
 
Technologia otwierająca drzwi do elektromobilności, bez konieczności doładowywania akumulatora
Według badań przeprowadzonych przez Nissana, użytkownicy europejskich crossoverów spędzają ponad 70% czasu w samochodzie podczas jazdy po mieście i strefach podmiejskich. Dodatkowo, często kierowcy czują się zobligowani do rezygnacji z przyjemności z jazdy na rzecz wyboru pojazdu przyjaznego dla środowiska.
Układ napędowy e-POWER jest odpowiedzią na ten trend i zapewnia optymalną wydajność zużycia paliwa bez konieczności akceptowania kompromisów pod względem przyjemności z jazdy, dzięki połączeniu zaawansowanych technologii produkcji akumulatorów i silników elektrycznych oraz nowatorskiego silnika spalinowego o zmiennym stopniu sprężania.
e-POWER to idealna technologia dla kierowców codziennie pokonujących trasy miejskie lub podmiejskie, którzy chcieliby w przyszłości przejść na w 100% elektryczny napęd, ale nie mają możliwości ładowania akumulatora lub nie są jeszcze gotowi na zmianę samochodu na elektryczny.
 
Nissan Qashqai trzeciej generacji jest wierny swoim pierwotnym założeniom – oferuje wyjątkową stylistykę i komfortowe oraz przestronne wnętrze, przy jednoczesnym wykorzystaniu intuicyjnej, wydajnej technologii, zapewniającej przyjemność z jazdy.

DANE TECHNICZNE*
Moc 140 kW (190 KM)*
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego 250 Nm
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego  330 Nm
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP  119–123 g/km**
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP  5,3–5,4 l/100 km**
Masa własna 1 612–1 728 kg***
Cd 0,32
Prędkość maksymalna 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Długość 4 425 mm
Szerokość (bez lusterek bocznych) 1 835 mm
Wysokość 1 625 mm
Rozstaw osi 2 665 mm

* Wyłącznie w trybie elektrycznym (w 100% napędzanym silnikiem elektrycznym)
** Dane w trakcie homologacji
*** W zależności od poziomu wyposażenia i specyfikacji technicznej      
      
Od dziś klienci mogą składać zamówienia na Nissana Qashqai e-POWER w ramach przedsprzedaży. Dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się jesienią.
Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami handlowymi, a także odwiedzenia strony https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/qashqai.html