• Prezentacja nowej, zmodernizowanej wersji flagowego crossovera Nissana w trakcie ceremonii poprzedzającej finał UEFA Champions League
  • Udoskonalenia obejmują odświeżoną stylistykę nadwozia, jeszcze wyższą jakość wykończenia kabiny oraz innowacyjne technologie i rozwiązania podnoszące funkcjonalność
  • Nowy X-Trail będzie dostępny z systemem jazdy autonomicznej ProPILOT
  • Modernizacja wzmacnia pozycję modelu X‑Trail jako doskonałego samochodu na rodzinną przygodę
  • Nissan jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym UEFA Champions League

 

Nissan X‑Trail jest najlepiej sprzedającym się SUV‑em na świecie, a UEFA Champions League to największy doroczny turniej sportowy na świecie. Czy można zatem wyobrazić sobie lepsze miejsce na inaugurację następnego rozdziału w historii sukcesów modelu X‑Trail niż ekskluzywne wydarzenie organizowane na kilka godzin przed samym finałem?

Zmodernizowany X‑Trail — największy z crossoverów Nissana — został wyposażony w szereg udoskonaleń, które podnoszą jego jakość i komfort użytkowania. Są to między innymi wyraziste i muskularne nadwozie, jeszcze lepsze wykończenie i atrakcyjniejsze wyposażenie wnętrza oraz innowacyjne technologie, które poprawiają poziom bezpieczeństwa jazdy.

Wprowadzone zmiany przyczyniły się też do zwiększenia funkcjonalności samochodu. Zawodnikom Realu Madryt i Juventusu z pewnością spodobałby się nowy sposób otwierania elektrycznie podnoszonej klapy bagażnika — bez użycia rąk, ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.

Ulepszenia zastosowane w pięcio- lub siedmiomiejscowym crossoverze uwzględniają opinie uzyskane od klientów i służą wzmocnieniu pozycji modelu X‑Trail jako doskonałego samochodu na rodzinne przygody.

Z przodu X‑Trail otrzymał szerszą kratę wlotu powietrza z motywem litery V oraz nowy zderzak w większej części pokryty lakierem w kolorze nadwozia, z nowymi, eleganckimi czarnymi błyszczącymi detalami.

Pod zmienionymi kloszami reflektorów umieszczono unowocześnione światła do jazdy dziennej z charakterystycznym motywem bumerangu. Zwiększyła się różnica stylistyczna między reflektorami halogenowymi a ich w pełni diodową wersją, w której po raz pierwszy zastosowano system adaptacyjnego oświetlenia przedniego. Okrągłe światła przeciwmgłowe zastąpiono prostokątnymi.

Tylny zderzak stał się bardziej masywny i został ozdobiony chromowanymi detalami. Wszystkie światła są wykonane w technologii LED. Profil zmodernizowanego Nissana X‑Trail można rozpoznać po nowych wzorach 17- i 18‑calowych kół oraz chromowanej listwie w dolnej części przednich i tylnych drzwi (w najwyższej wersji wyposażenia Tekna).

Do gamy modelu dodano cztery nowe kolory nadwozia — pomarańczowy perłowy, czerwony perłowy, niebieski perłowy metalizowany oraz ciemnobrązowy perłowy — przy zachowaniu sześciu z dotychczas oferowanych lakierów.

Jedną ze zmian we wnętrzu jest nowa kierownica z ułatwiającym wsiadanie i wysiadanie spłaszczeniem w dolnej części. Zapewnia ona także lepszy widok na zestaw wskaźników, a nowe, łatwe w obsłudze czterokierunkowe przyciski sterujące pomagają ograniczyć czas, kiedy kierowca nie patrzy na drogę. Kierownica jest również po raz pierwszy dostępna z podgrzewanym wieńcem.

W całej kabinie pojawiły się nowe materiały. Dotyczy to także lepszej gatunkowo skórzanej tapicerki. Po raz pierwszy podgrzewane są nie tylko przednie, ale także i tylne siedzenia. Opcjonalnym dodatkiem w wersji wyposażenia Tekna jest świetnie prezentująca się skórzana tapicerka w kolorze czarnym lub brązowym w dwóch odcieniach.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów na wysokiej klasy sprzęt audio wersja Tekna będzie standardowo wyposażona w nowy, ośmiogłośnikowy system BOSE Premium. To najbardziej kompleksowy system nagłośnienia oferowany w pojazdach Nissana przeznaczonych na rynek europejski.

Po raz pierwszy w ramach wyposażenia standardowego oferowane jest cyfrowe radio DAB, natomiast do sterowania nawigacją w systemie NissanConnect z ekranem dotykowym służy nowy, inteligentny i łatwy w obsłudze interfejs przypominający aplikację. Antena w kształcie płetwy rekina nie tylko prezentuje się bardziej nowocześnie, ale także zapewnia lepszy odbiór.

Podczas rodzinnych wypraw doskonale sprawdza się funkcjonalne wnętrze nowego Nissana X‑Trail. Jest ono wyjątkowo przestronne i komfortowe, i zapewnia najwięcej miejsca na poziomie kolan w drugim rzędzie w tej klasie pojazdów. W samochodzie zastosowano przemyślane schowki i praktyczne rozwiązania, takie jak funkcja przesuwania i składania drugiego rzędu siedzeń.

Dzięki modyfikacjom wnętrza bagażnik nowego modelu jest jeszcze większy — jego pojemność mierzona według standardu VDA wzrosła z 550 od 565 litrów w wersji pięciomiejscowej. Całkowita przestrzeń dostępna po złożeniu wszystkich foteli wynosi 1996 litrów.

W bagażniku zastosowano innowacyjny system podziału z wykorzystaniem półek i przegród, oferujący aż 9 różnych konfiguracji. W zamaskowanych przegródkach można bezpiecznie schować cenniejsze przedmioty, które przydadzą się w czasie rodzinnej wycieczki.

Kierowcy poszukujący nowego poziomu elastyczności i jeszcze większej swobody otrzymają wreszcie to, na co czekają: już w 2018 roku nowy Nissan X‑Trail będzie dostępny z technologią jazdy autonomicznej ProPILOT. System ten będzie kontrolował układ kierowniczy, przyspieszenie i hamowanie przy dużym natężeniu ruchu oraz w czasie jazdy z dużą prędkością jednym pasem autostrady.

Rozwiązanie to jest jednym z systemów inteligentnej mobilności Nissana, które są nowością w modelu X‑Trail. Do tej grupy należą także inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych oraz system wykrywania ruchu poprzecznego z tyłu, który w czasie cofania informuje kierowcę sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi o zbliżaniu się innego pojazdu.

Nie zmieniła się natomiast gama trzech oszczędnych silników oferowanych w Nissanie X‑Trail. Jednym z nich jest wprowadzona w zeszłym roku 2‑litrowa jednostka wysokoprężna o mocy 177 KM. Każdy klient znajdzie zatem wersję idealnie dopasowaną do jego potrzeb. Do wyboru są: silnik benzynowy, dwa silniki wysokoprężne różniące się mocą, sześciobiegowa przekładnia manualna lub bezstopniowa przekładnia automatyczna Xtronic, napęd na przednie koła lub 4WD oraz pięcio- lub siedmiomiejscowa kabina.

 

Szczegółowe zestawienie dostępnych silników i opcji napędu znajduje się w poniższej tabeli:

Silnik

1.6   130 KM diesel

1.6   130 KM diesel

1.6   130 KM diesel

2.0   177 KM diesel

2.0   177 KM diesel

2.0   177 KM diesel

1.6   163 KM benzyna

Skrzynia biegów

6MT (2WD)

6MT (4WD)

CVT (2WD)

6MT (4WD)

CVT (2WD)

CVT (4WD)

6MT (2WD)

CO2 (g/km)

129

139

135

149

148

158

145

Cykl mieszany (l/100 km)

4,9

5,3

5,1

5,6

5,6

6,0

6,2

Powyższe dane dotyczą pojazdów wyposażonych w 17‑calowe obręcze kół

 

Philippe Saillard, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, powiedział: „Nissan jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym UEFA Champions League, a piłka nożna jest dyscypliną uwielbianą przez rodziny na całym świecie. Czy można wyobrazić sobie lepsze miejsce na prezentację nowego Nissana X‑Traila — doskonałego samochodu na rodzinne przygody — niż tegoroczny finał w Cardiif?”.

Łącznie z USA, gdzie X‑Trail jest oferowany pod nazwą Rogue, sprzedano ponad 3,7 miliona tych samochodów od wprowadzenia pierwszej generacji w 2000 roku. W tej liczbie ponad pół miliona przypada na Europę, gdzie X‑Trail wciąż cieszy się ogromną popularnością.

Od wprowadzenia na rynek trzeciej generacji modelu w 2014 roku w Europie sprzedano około 115 000 egzemplarzy tego modelu, a popyt na niego co roku jest wyższy. W 2015 roku sprzedaż podwoiła się w stosunku do 2014 roku, a w kolejnym roku wrosła o dalsze 40%.

W roku obrachunkowym 2016 model X‑Trail / Rogue był najpopularniejszym SUV‑em na świecie — 766 000 sprzedanych egzemplarzy to wynik lepszy od każdego z rywali dostępnych na rynku.

Nowy Nissan X‑Trail będzie dostępny w sprzedaży od sierpnia 2017 roku.